Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 10 فروردين 1403

  • سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گرامی باد
    سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گرامی باد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در بیاناتی سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند؛ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:ادامه مطلب...
  • دانشكده صنعت هواپيمايي كشوري عضو رسمی برنامه جهانی ICAO_TRAINAIR Plus Programme سازمان جهاني هواپيمايي كشوري (ايكائو) با هدف ارتقاء ایمنی و کارآیی صنعت حمل و نقل هوایی از طریق ایجاد و حفظ استانداردهای کیفی آموزش و توانمندی شاغلین ...
    ادامه مطلب...
  • پذیرش دانش پذیر در دوره های تخصصی آموزش های آزاد دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری متقاضيان ثبت نام جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن های 61024271 021 - 61022887 021 - 66044444 021 تماس حاصل نمايند و یا به ادامه مطلب مراجعه شود . ادامه مطلب...
  • دوره هاي بين المللي ارتقاء كيفيت و مهارت آموزش در صنعت Instructor Training Course- Training Developers Course- -Aviation English Rater/Interviewer Course Examination Techniques... ادامه مطلب...
  • لابراتوار زبان- .Language Lab
  • کتابخانه- Library
  • سیمولاتور مراقبت پرواز - ATC Simulation & Workshop
  • کارگاهها - Aircraft Maintenance Workshops
  • زمین فوتبال - Football Ground
  • سالن امتحانات -Exam. Hall
  • آزمایشگاه الکترونیک- Electronics Lab.
ثبت نام شرکت کنندگان در آزمون LPR ادامه مطلب ـــــــــــ پذیرش دانش پذیر در دوره های تخصصی آموزش های آزاد دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری ادامه مطلب ـــــــــــ تلفن واحد خدمات آموزشی دوره های آزاد و کوتاه مدت : 61024271 021 - 61022887 021 - 66044444 021 ـــــــــــ تلفن واحد خدمات آموزشی آکادمیک(پذیرش دوره های از طریق کنکور سراسری) : 61022904 021 - 61022876 021
Language Proficiency Rating - LPR ____ Civil Aviation Technology College-CATC, est. 1950 ____ Approved Higher Education Center by: Ministery of Science, Research & technology(I.R.Iran) ____ Approved Maintenance Training Center (B1 & B2) by: CAO(I.R.Iran)- Ref IR.147.17
 
اعتیاد اینترنتی یا سوکاربری رایانه ای (Cyber Addict) به گستره وسیعی از مشکلات رفتاری و کنترل انگیزه استفاده از اینترنت اشاره دارد. اعتیاد اینترنتی به عنوان یک رفتار وسواسی یا آرزوی برقراری پیوند، یا شاید حتی نمودی از انتقال و بازتاب روابط، و یا رفع نیاز قلمداد می شود.
تعریف و معنای عمومی اعتیاد:
اعتیاد با وابستگی جسمانی و روانی همراه است. بعضی از داروها نیز ممکن ممکن است با ایجاد وابستگی روانی در بیمار موجب افزایش مصرف شوند و اعتیاد بوجود آورند. فرد معتاد با دریافت مواد اعتیاد آور راضی و سرخوش می شود و با توقف مصرف دارو دچار خمودی و اختلال شدید جسمانی می گردد. مواد اعتیاد آور سبب  پیدایش پدیده تحمل نیز می شوند. به موجب این پدیده فرد معتاد برای دسترسی به اثر اولیه این مواد که در ابتدا با مقدار کم حاصل می شود مصرف خود را افزایش می دهد و شدت و نوع وابستگی نسبت به مواد اعتیاد آور نیز بر حسب نوع و اثر آن متفاوت است.
دسته بندی اعتیاد های اینترنتی:
اعتیاد به چت
اعتیاد به وبگردی
اعتیاد به هک کردن
اعتیاد به وبلاگ
اعتیاد به سایت های مستهجن
معیارهای پیشنهادی اعتیاد اینترنتی:
انجمن روانپزشکی آمریکا برای شناخت اعتیاد اینترنتی و افرادی که به استفاده مفرط از اینترنت معتادند معیارهایی را مشخص نموده که طبق آن، چنانچه بخواهیم فردی را معتاد به اینترنت بنامیم باید حداقل سه مورد از معیارهای نه گانه زیر در طول یک دوره شش تا دوازده ماهه در وی دیده شود:
1-    تحمل، این معیار به معنای صرف زمان بیشتری برای استفاده از اینترنت به منظور رسیدن به رضایت است. در این شرایط با وجود صرف همان میزان وقت، میزان رضایت مندی کاربرکمتر است و نیاز به زمان بیشتری دارد تا به همان درجه از رضایت قبلی برسد.
2-    از اینترنت به منظور تخفیف و یا اجتناب از علائم کناره گیری استفاده شود.
3-    از اینترنت اغلب در دوره های زمانی بیش از آنچه که در ابتدا مدنظر بوده استفاده می شود.
4-    حجم قابل توجهی از وقت صرف فعالیت های مربوط به کاربری اینترنتی ( جستجوی کتابهای اینترنتی، جست و جوی فروشندگان اینترنتی، سیرو سفر در وب سایتهای مختلف و ... ) می شود.
5-    به خاطر استفاده از اینترنت، از فعالیتهای مهم اجتماعی شغلی و یا تفریحی دست کشیده و یا کاسته می شود.
6-    فرد به دلیل استفاده مفرط از اینترنت،  خطر فقدان  روابط مهم اجتماعی و فرصتهای آموزشی و شغلی را می پذیرد.
7-    موقعی که شخص سعی می کند تا از اینترنت خارج شود، احساس بی قراری و بد خلقی می کند.
8-    ا ز اینترنت برای فرار از مشکلات و یا کاستن از احساس یاس و ناامیدی،  اضطراب و یا افسردگی استفاده می شود.
9-     کاربر اینترنت در مورد میزان و وسعت استفاده خود از اینترنت به اعضای خانواده و یا دوستانش دروغ گفته و آن را کتمان می کند. درنهایت شخص با وجود هزینه داربودن استفاده از اینترنت،  مکررا از آن استفاده می کند.
برای درمان مشکل اعتیاد اینترنتی چه راهی در پیش بگیریم:
-    برای خود حد و مرز تعیین کنید به این معنا که، کم کم ساعاتی که پشت  رایانه صرف می کنید  را کمتر نموده و به آن پایبند باشید.
-    اوقاتی از شبانه روز را بدون رایانه بگذرانید به این معنا که سعی کنید زمانی را که برای تفریح و انجام کارهای مختلف درنظر گرفته اید کاملا آزاد فکر کنید و به  رایانه اصلا فکر نکنید.
-    لیستی ازکارهایی که می توانید به جای نشستن پشت رایانه تان انجام دهید را تهیه نموده و روی مانیتور رایانه بگذارید، به این شکل متوجه می شوید که امور مهمتری هم برای انجام دادن وجود دارند.
-    اسامی افراد خانواده، بستگان و دوستانتان که می توانند در ترک این اعتیاد به شما کمک کنند تهیه کنید،  زیرا ترک این اعتیاد به تنهایی ممکن است سخت باشد.
-    رایانه را در نقاط پر رفت و آمد خانه بگذارید. اگر در جایی نشسته باشید که در اطرافتان رفت و آمد  زیاد باشد تمرکز کمتری داشته و ناخوداگاه کمتر وقت صرف استفاده از رایانه می کنید. این کار برای والدینی که فرزندانشان بی رویه از رایانه استفاده می کنند بسیار مفید است.