Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

سه شنبه, 29 اسفند 1402

فرودگاه كويت به نخستين فرودگاه "سبز" جهان تبديل مي شود

فرودگاه كويت به نخستين فرودگاه "سبز" جهان تبديل مي شود

شرکت معظم "فاستر و شركا" که عمليات عمراني مدرن ترين ساختمان مرکزی شرکت اپل را انجام داده است، اخيرا طرحی جدیدي را برای توسعه فرودگاه بین‌المللی کویت ارائه کرده است که اين امر، ضمن افزایش ظرفیت فرودگاه، آن را به اولین فرودگاه دوست دار محیط زیست در جهان تبدیل خواهد نمود.

به گزارش گلف نيوز، عمليات عمراني اين سازه بزرگ از سال 2012 آغاز خواهد شد و روند ساخت آن، متناسب با  نوع آب و هوای یکی از گرم ترين مناطق زمین خواهد بود.

بر اساس اين گزارش، فرودگاه جدید داراي سه "بال" مختلف خواهد بود که در هر یک از این سه بخش، دروازه‌های ورود و خروج جداگانه قرار خواهند داشت. ارتفاع فضای داخلی این سازه با طراحي آیرودینامیک در حدود ۲۵ متر است در حالی که دیوارهای خارجی آن وسعتی برابر 2/1 کیلومتر خواهند داشت.

پنجره‌های کدر اين سازه بزرگ مانه از تابش نور خورشيد خواهد شد، در حالی که خیمه‌ای با ستونهای بتنی، بر فضای خارجی و ورودی‌ها سايه خواهد انداخت.

اين در حالي است كه در صورت اخذ تاييديه  "سامانه بین‌المللی ساختمان های سبز"، فرودگاه كويت نخستين سازه كاملا سازگار با محيط زيست در جهان خواهد بود.

گفتني است فرودگاه بین‌المللی کویت سالانه میزبان ۱۳ میلیون مسافر خواهد بود و پس از تكميل فازهاي جديد، ظرفيت ساليانه آن تا ۵۰ میلیون نفر افزايش خواهد يافت.