Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 31 فروردين 1403

تراز مالي شركت هواپيمايي كانتاس استراليا با زيان هنگفتي بسته شد

تراز مالي شركت هواپيمايي كانتاس استراليا با زيان هنگفتي بسته شد
شركت هواپيمايي كانتاس استراليا از كاهش 90 درصدي سود قبل از كسر ماليات اين شركت هواپيمايي خبر داد.
به گزارش رويترز، زيان هنگفت در پروازهاي بين المللي، ‌كاهش تقاضا، و افزايش بهاي سوخت، موجب شده است تا سود قبل از كسر ماليات كانتاس در سال مالي اخير، در حدود 100 ميليون دلار استراليا (معادل 48 ميليون و 400 هزار دلار آمريكا) كاهش يابد.
بر اساس اين گزارش،كانتاس كه در نظر دارد از ماه آتي، پروازهاي خود را به دو بخش منطقه اي سودآور و عملياتهاي بين المللي زيان آور تقسيم نمايد، در دوره مشابه در سال گذشته، زيان قبل از كسر ماليات 552 ميليون دلايري را تجربه كرده بود.
بر اساس اين گزارش، انتشار اين خبر موجب شد تا ارزش سهام كانتاس در بازارهاي بورس استراليا تا 3/18 درصد كاهش يابد كه اين ميزان كاهش در تاريخ فعاليت خطوط هوايي كانتاس بي سابقه بوده است.
اين گزارش حاكي است: هشدار كانتاس در خصوص كاهش سود، نمايانگر مشكلات موجود در بخش هوانوردي به ويژه دركشورهاي حوزه يورو است كه به دليل افزايش بهاي سوخت و كاهش شديد پرواز به كشورهاي اروپايي بوده است.
در اين گزارش آمده است: درآمد كانتاس ايرلاينز قبل از كسر سود،استهلاك، و ماليات بيش از 450 ميليون دلار كاهش داشته است كه اين ميزان در مدت مشابه گذشته، 216 ميليون دلار بوده است. سود قبل از كسر ماليات كانتاس در بخش پروازهاي منطقه اي نيز در بازه ي زماني 12/2011، 600 ميليون دلار كاهش يافته است.
اين گزارش در پايان مي افزايد: "آلن جويس"، رئيس شركت هواپيمايي كانتاس، كه در صدد است تا سال 2014، اين شركت هواپيمايي را به سودآوري برساند، كاهش هزينه ها و خريداري هواپيماهاي جديد و افزايش سرمايه را در سر لوحه اقدامات اين شركت هواپيمايي قرار داده است.وي متعهد شده است تا زمان اجراي طرح هاي جديد، در حدود 300 ميليون دلار به گردش مالي كانتاس ايرلاينز افزوده خواهد شد.