Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

شنبه, 01 ارديبهشت 1403

گيتنس: سال گذشته سال هم افزايي ميان نهادهاي مختلف صنعت هوانوردي بود

گيتنس: سال گذشته سال هم افزايي ميان نهادهاي مختلف صنعت هوانوردي بود
مديركل اتحاديه بين المللي فرودگاه ها در پيام اخير خود كه در گزارش سالانه اين اتحاديه آمده است، گفت: ما سال پر تب و تابي را پشت سر نهاديم، اما جابه جايي به مونترال و رونمايي از برنامه ايمني جديد، به تنهايي كافي بودند تا در بيستمين سالگرد تاسيس اين اتحاديه، مدعي شويم سال خوبي را سپري كرده ايم.
بر اساس اين گزارش، "آنجلا گيتنس" انتقال ساختمان هاي مركزي اتحاديه بين المللي فرودگاه ها به كانادا را گامي در جهت ارتقاي جايگاه اين نهاد بين المللي فرودگاهي توصيف كرد و افزود: در كانادا ارتباط ما با ايكائو كه مهم ترين نهاد ناظر در صنعت هوانوردي است، به مراتب بيشتر و راحت تر شده است و نتايج اين ارتباطات در همكاري هاي آتي به وضوح نمايان خواهد شد.
وي رونمايي از برنامه "ايپكس" را دومين موفقيت اتحاديه بين المللي فرودگاه ها عنوان كرد و گفت: تمركز اين برنامه بر افزايش دانش و تخصص، و همكاري با فرودگاه هاي ديگر براي ارتقاي ايمني است.
خانم گيتنس با ابراز تاسف از پايان همكاري برخي مديران و كارشناسان برجسته اتحاديه بين المللي فرودگاه ها در فرايند جابه جايي به مونترال خاطرنشان كرد: متاسفانه مجبور شديم با برخي از همكاران زبده خود خداحافظي كنيم، چرا كه انتقال به كانادا براي آنها مقدور نبود و اين امر باعث شد از خدمات و قابيلت هاي آنها محروم شويم.
وي در عين حال يادآور شد: خداحافظي اين همكاران باعث شد افراد خبره اي را از دست بدهيم، اما پيوستن افرادي مانند دكتر رافائل اكوارنه و چريل مارسل به جرگه مديران اتحاديه بين المللي فرودگاه ها موجب شد تا حدي اين ضايعه جبران شود.
خانم گيتنس در ادامه افزود: براي خدمات دهي بهتر به فرودگاه ها و اولويت بندي نيازهاي آنها، در ساختار خود تغييراتي ايجاد كرده ايم كه اين امر موجب افزايش قابليت ها و انعطاف پذيري ما خواهد شد.
وي گفت: ما مي دانيم كه تاثير اتحاديه بين المللي فرودگاه ها در صنعت هوانوردي روز به روز در حال افزايش است و قطعا با افزايش تعاملات ميان اين اتحاديه و نهادهايي مانند ياتا و كانزو، اين تاثيرات مضاعف خواهد شد، چرا كه نقشه راه را اين سه نهاد بين المللي هوانوردي ترسيم مي كنند.
مديركل اتحاديه بين المللي فرودگاه ها تصريح كرد: سال 2011 ميلادي به لحاظ هم افزايي ميان نهادهاي مختلف صنعت هوانوردي و مهم تر از همه، اهتمام در اجراي استانداردها و هماهنگي در اجراي طرح هاي ايمني، امنيتي و زيست محيطي سال فوق العاده اي بود.
وي در پايان گفت: گزارش سال 2011 بسته شد و سال 2012 نيز در شرف اتمام است، اما بايد تمام تلاش خود را به كار بگيريم تا در سال آينده ميلادي، شاهد نوسان هاي شديد در بخش هاي مختلف صنعت هوانوردي نباشيم و ثبات را، هر چند در حد نسبي، به اين صنعت حساس بازگردانيم.