Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 10 فروردين 1403

ايكائو: تجهيزات و روش هاي امنيتي فرودگاه ها بايد تغيير كند

ايكائو: تجهيزات و روش هاي امنيتي فرودگاه ها بايد تغيير كند
رويترز گزارش داد: افزايش تهديدات اتمي، بيولوژيكي، و شيميايي به آن معناست كه فرودگاه هاي جهان ديگر نمي توانند براي حفظ امينت پروازها به تجهيزات و روش هاي عادي متكي باشند و با افزايش اين تهديدات، انتظار مي رود به زودي نسل جديدي از تجهيزات ايمني فرودگاهي به بازار عرضه شود.
 
بر اساس اين گزارش، "پ. محنان"، بازرس سابق ايكائو، در اين خصوص گفت: سازمان بين المللي هواپيمايي كشوري به فرودگاه ها اعلام كرده است كه تهديدات جديد مانند امكان حملات اتمي، بيولوژيكي، و شيمايي به فرودگاه ها محتمل است و فرودگاه ها بايد براي مقابله با اين تهديدات خود را به دستگاه هاي مدرن امنيتي مجهز نمايند.
 
وي يادآور شد: امروزه امكان كشف مواد منفجره مايع ضرورت زيادي دارد كه اين امر موجب نگراني است. از طرفي، فلزياب ها هم نمي توانند مواد منفجره ي پلاستيكي،بمب هاي اتمي يا حتي مواد آلومينيومي را رديابي كنند و اگر يك ماده ي راديواكتيو در ميان بارهاي هوايي مخفي شود، امكان كشف آن در بسياري از فرودگاه هاي جهان تقريبا صفر است.

گفتني است در همين راستا وزارت حمل و نقل برخي كشورها، از جمله هند، تصميم دارند براي افزايش امنيت فرودگاه هاي خود، استفاده از تجهيزاتي مانند دوربين هاي مدار بسته، دستگاه هاي اشعه ي ايكس، و سگ هاي تربيت شده را منسوخ، و به جاي آن از نمايشگرهاي كريستال مايع و تجهيزات پرتوافكن پيشرفته استفاده نمايند.