Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مالزي ايرلاينز بر افزايش فروش و توسعه پروازها متمركز شده است

مالزي ايرلاينز بر افزايش فروش و توسعه پروازها متمركز شده است

مركز هوانوردي آسيا-اقيانوسيه گزارش داد: شركت هواپيمايي مالزي كه در بحران مالي سال 2008 ميلادي زيان عملياتي هنگفتي داد در سال جاري ميلادي به دليل استفاده از راهكارهاي مناسب در بخش هاي مختلف، از جمله كاهش مصرف سوخت، موفق شده است صرفه جويي هاي مطلوبي داشته باشد.

مدير عامل مالزي ايرلاينز در خصوص اين خبر گفت: ما با اتخاذ راهكارهاي منطقي، به خوبي بحران را مهار كرديم.

"ادريس جالا" در پاسخ به نحوه مهار بحران تصريح كرد: راهبرد مالزي ايرلاينز بر مبناي فروش و رشد قرار دارد و براي تحقق فروش بيشتر، ما انتخاب هاي متعددي پيش روي مسافران گشوديم.

وي ادامه داد: به عنوان مثال، در يك برهه، يك بسته پيشنهادي ارائه داديم كه در سه بخش درجه يك، تجاري، و عادي، 9 آپشن قيمت داشت. سپس، نوعي بليت با نام "تجاري درجه يك" عرضه كرديم و سوئيت هاي بخش درجه يك را به قيمت بخش تجاري در اختيار مسافران گذاشتيم. به همين دليل، بسياري از مسافران ترجيح    مي دهند با ما سفر كنند.

آقاي جالا ياد آور شد: يكي ديگر از دلايل موفقيت ما اين است كه وابستگي چنداني به درآمد بخش هاي درجه يك و تجاري نداريم.

مدير عامل مالزي ايرلاينز تصريح كرد: در صدديم  پروازهاي خود را به كشورهاي آ. سه. آن افزايش دهيم و به همين منظور چند فروند بوئينگ 800-737 سفارش داديم كه در سال 2010 وارد ناوگان شدند.

وي در خصوص راهبرد مالزي ايرلاينز براي روزهاي در پيش رو گفت: ديد مثبتي به آينده داريم و از هم اكنون خود را براي افزايش درآمد آماده كرده ايم.

گفتني است مدير عامل مالزي ايرلاينز در حالي از افزايش درآمد شركت در آينده سخن مي گويد كه شركت هواپيمايي كم هزينه اير آسيا حضور خود را در بازار داخلي اين كشور بسيار پر رنگ تر از گذشته كرده است در حالي كه ناوگان پروازهاي داخلي مالزي ايرلاينز نيز تحت بازسازي و نوسازي قرار دارد.