Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مصاحبه آقاي دكتر قنبري با خبرگزاري ايسنا


 

برگزاری دوره های تخصصی اویونیک، موتور و بدنه هواپیما در کشور
به منظور ارتقای ایمنی، کارایی و اشتغال در صنعت هوانوردی، دانشکده صنعت هواپیمایی کشور، دوره های تخصصی اویونیک، موتور و بدنه هواپیما را برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی دانشکده، دکتر حسین قنبری، رییس دانشکده صنعت هواپیمایی کشور گفت: با توجه به نیازهای روزافزون صنعت هوانوردی در این دانشکده علاوه بر دوره‌های آکادمیک مهندسی هوانوردی (گرایش مراقبت پرواز)، مهندسی تعمیر و نگهداری (گرایش هواپیما) و مهندسی الکترونیک و مخابرات (گرایش هواپیمایی)، دوره های کوتاه مدت تخصصی شامل موتور و بدنه هواپیماB1(A&P )  ، برق و الکترونیک) B2(E&E )اویونیک) مورد تایید سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) و سازمان هواپیمایی کشوری ارائه می‌شود.
وی افزود: علاقه مندان به این صنعت پیشرفته خصوصا فارغ التحصیلان رشته های مکانیک، هوافضا، برق و الکترونیک می توانند با گذراندن دوره های تخصصی فشرده و با حداقل هزینه ممکن از امکانات آموزشی پیشرفته این مرکز شامل کارگاهها، آزمایشگاهها و سیمولاتورها که در کشورمان منحصر به فرد است بهره ‌مند شوند. 


قنبری تصریح کرد: این دوره‌های تطبیقی( فشرده) در مدت حداقل شش ماه وبا طی750 تا 1000  ساعت برگزارمی‌شود و فارغ التحصیلان پس از اتمام موفقیت آمیز دوره ها جهت اخذ گواهی B1    ،B2 به منظور اشتغال در خطوط هوایی و صنایع مرتبط به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی می‌شوند. علاقمندان مقاطع تحصیلی دیپلم ویا فارغ التحصیلان رشته های اشاره شده جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.catc.ac.ir مراجعه ویا با شماره تلفن 66044444 تماس بگیرند.
رییس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری اظهار کرد: با توجه به کیفیت و کمیت آموزش و تجربه بیش از 60 سال وهمچنین عضویت دایم این دانشکده در برنامه جهانی آموزش سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) موسوم به TRAINAIR PLUS تمامی خطوط هوایی کشورو صنعت هوانوردی داشتن گواهینامه پایان دوره از دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری را به عنوان مهم‌ترین و قابل اعتمادترین گزینه برای جذب فارغ التحصیلان این صنعت می‌دانند. 


وی گفت: این دانشکده به عنوان قطب اصلی آموزش هوانوردی کشور افتخار دارد علیرغم اعمال تحریم‌ها از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توانسته است با آموزش و تربیت بیش از 10 هزار نفر نیروی انسانی متخصص، کشورمان را از وابستگی به متخصصان و مستشاران خارجی بی نیاز کند و در شرایط کنونی آمادگی دارد که این آموزشها را گسترش داده و به علاقمندان و فارغ التحصیلان سایر دانشگاهها ارایه کند.