Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

یکشنبه, 01 مرداد 1396

مدیریت امور اداری و پشتیبانی فنی | Administrative and Support Manager

 محمدرضا آقایی  

سمت:مدیرامور اداری وپشتیبانی فنی

تلفن تماس:61022873 021

 Aghaei

Mohammadreza Aghaei

Administrative and Support Manager

Tel: +98 21 61022873

Email: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 


وظایف و اختیارات :

  1. انجام کلیه امور پرسنلی و استخدامی استادان، مدرسین و کارشناسان دانشکده از صدور حکم استخدامی تا بازنشستگی براساس قوانین و مقررات مربوطه.
  2. اجرای مقررات انضباطی و حضور و غیاب استادان، مدرسین و کارکنان مركز و رسیدگی به تخلفات آن­ها
  3. پیش­بینی و تدارک و تأمین کلیه نیازهای اداری و آموزشی واحدهای مختلف و نگهداری و طبقه­بندی و توزیع آنها بین واحدها.
  4. تهیه و تنظیم قراردادهای آموزشی دانشکده با ارگانها و اشخاص و پیگیری در انجام دقیق آنها با هماهنگی مدیریتهای امور آموزشی و دانشجویی
  5. تهیه و تنظیم و نگهداری آمار و اطلاعات پرسنلی مركز و طبقه بندی و حفظ پرونده­ های پرسنلی کارکنان براساس دستورالعمل­های مربوطه
  6. انجام کلیه امور رفاهی، خدمات درمانی، بیمه و تعاونی کارکنان مركز
  7. نگهداری ساختمان­ها، تأسیسات و فضای سبز و نظافت فضای آموزشی مركز
  8. همکاری با واحدهای آموزشی، دانشجویی در برگزاری سمینارها، مراسم و کنفرانس­ها در مركز
  9. سرپرستی و برنامه­ ریزی لازم در زمینه تأمین نیازهای تدارکاتی انبار و واحدهای مختلف مركز براساس فهرست نیازمندی­های سالیانه و درخواست واحدهای مربوطه
  10. شرکت در کمیسیون­های مربوط به مناقصه و مزایده و سایر موارد مربوط.
  11. نظارت بر امور مربوط به خریدهای خارجی و اقدام در تأمین بموقع نیازهای ارزی
  12. نظارت و سرپرستی در امور مربوط به دفترداری، ثبت کالا ، صدور درخواست خرید، قبض انبار، چک، تنظیم حساب­ها، تنخواه­گردان و اسناد هزینه شما مراحل رسیدگی و ممیزی و واریز قطعی اسناد وتسویه حساب با قسمت مالی مربوطه
  13. نظارت و امور مربوط به انبارها، کالا، کاردکس و دفاتر انبار، موجودی انبار و تطبیق آن با کارت­ها و دفاتر مربوطه، نگهداری کالاها در مکان­های مناسب، جلوگیری از فساد کالاها در انبار، تعیین موجودی انبار پای کار در هریک از واحدها .
  14. نظارت در امر مربوط به ایمنی کالاها و انبار از هرجهت و تهیه روش­ها دستورالعمل­های مناسب جهت اقدام سریع در مواقع لازم.
  15. پیش­بینی وسائل و تجهیزات امینی و نظارت برامر تأمین و نصب آن­ها در مکان­های مناسب
  16. سرپرستی و نظارت در درخواست­های رسیده و تنظیم برنامه توزیع و ارسال کالاهای درخواستی و جلوگیری از افراط و تفریط.
  17. سرپرستی و نظارت در امور مربوط به ترخیص کالاها از گمرک و حمل آنها به انبارهای مربوطه .
  18. سرپرستی و نظارت برکارکنان و رعایت نظم اداری و امور مربوط به دفتر و بایگانی
  19. تهیه گزارشات بموقع در زمینه خریدهای اضطراری، ترک مناقصه، مناقصه محدود و ارائه پیشنهادات لازم در جهت رفع کمبودها و نیازمندیهای واحد مربوطه
  20. حفظ اطلاعات مربوط به خریدهای خارجی و جلوگیری از انتشار ناهماهنگ آنها .
  21. داشتن اطلاعات کافی از قانون محاسبات عمومی (بخش معاملات دولتی) و سایر مصوبات و بخشنامه­ های هیأت دولت، بانک مرکزی، وزارت بازرگانی، وزارت منابع ، وزارت اقتصاد وگمرک ایران آئين نامه مالي و معاملاتي مركز مورد تائيد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در ارتباط به خریدهای خارجی و داخلی.

 


Duties:

Doing all the affairs related to the staff and employing the lecturers, teachers, and experts of the college, from issuing recruitment orders to retirement based on the related rules and regulations

  1. Implementing disciplinary regulations, roll calling of the lecturers, teachers, and the staff of the center and handling their violations
  2. Predicting and providing all the administrative and educational requirements of different units and maintaining, sorting, and distributing them among the units
  3. Developing the educational contracts of the college with other organizations and individuals and pursuing their careful implementation with the coordination of educational and students managements
  4. Developing and keeping the statistics and staff information of the center and sorting and maintaining the personnel files based on the relevant guidelines
  5. Doing all the facilitative, health care, insurance and cooperative affairs of the center staff
  6. Maintaining the buildings, facilities, and the green spaces and cleaning the educational spaces of the center
  7. Cooperating with educational and students departments in holding seminars, ceremonies, and conferences in the center
  8. Supervising and planning for the provision of procurement requirements of the warehouse and different units based on the list of annual requirements and the request of the relevant units
  9. Attending the tender and auction commissions and other relevant issues
  10. Supervising the activities related to foreign sales and taking measures to provide punctual exchange needs
  11. Supervising the affairs related to bookkeeping, goods record, issuing purchase application, warehouse receipt, check, balancing accounts, revolving fund, and the documents of expending, handling stages, auditing, and definite deposit of the documents and settlement with the relevant financial sector
  12. Supervising and doing the affairs related to the warehouses, goods, warehouse registers, warehouse stock and adjusting it with the relevant cards and registers, keeping the goods in suitable places, preventing the goods decay in the warehouse, determining the warehouse stock at work for each of the units
  13. Supervising the affairs related to the safety of the goods and warehouse in every respect and developing proper ways and guidelines for the quick action, when needed
  14. Predicting the safety equipment and facilities and supervising their provision and installation in proper places
  15. Supervising the received requests and developing the distribution program and sending the required goods and preventing extremes
  16. Supervising the affairs concerned with clear customs of goods and carrying them to the relevant warehouses
  17. Supervising the staff and respecting the administrative order and the activities related to the office and filing
  18. Preparing punctual reports regarding emergency purchases, leaving the discount, limited discount and offering necessary suggestions to alleviate the deficiencies and requirements of the relevant unit
  19. Protecting the data related to foreign purchases and preventing its uncoordinated publicity
  20. Having enough information about public audit act (government transaction section) and other governmental resolutions and circulars, Central Bank, Ministry of Commerce, Ministry of Industry, Ministry of Economy and the Customs Organization of Iran, financial and transactional regulations of the center approved by Ministry of Higher Education related to the domestic and foreign purchases