Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 07 ارديبهشت 1403

صنعت هوانوردي قاره كهن نيازمند سامانه هاي مراقبت پرواز پيشرفته است

صنعت هوانوردي قاره كهن نيازمند سامانه هاي مراقبت پرواز پيشرفته است

با افزايش بيش از پيش ترافيك هوايي در منطقه آسيا-اقيانوسيه، بزرگ ترين بازار هوانوردي جهان در نظر دارد كارآيي سامانه مراقبت پرواز خود را بيش از پيش تقويت نمايد.

به گزارش رويترز به نقل از وب سايت رسمي ياتا، صنعت هوانوردي آسيا-اقيانوسيه در سال هاي اخير رشد بسيار پرشتابي داشته است و پيش بيني مي شود ترافيك هوايي اين منطقه در 20 سال آينده، سالانه حداقل 7/4 درصد رشد داشته باشد كه تحقق اين امر موجب خواهد شد سهم صنعت هوانوردي در توليد ناخالص ملي جهاني، از 27 درصد در حال حاضر، به 35 درصد در سال 2030 برسد.

در اين ميان، شركت هاي هواپيمايي نيز نمي خواهند از قافله عقب بمانند. طبق چشم انداز دراز مدت بوئينگ، خطوط هوايي منطقه آسيا-اقيانوسيه براي پاسخگويي به رشد 7/6 درصدي تقاضا براي سفرهاي هوايي، در دو دهه آتي، حداقل به 11 هزار و 450 فروند هواپيماي جديد نياز خواهند داشت.

اين در حالي است كه تقاضا براي حمل و نقل بار هوايي نيز در حال افزايش است و نياز به هواپيماهاي باري، بيش از پيش احساس مي شود. البته، هر چند قرار است در حدود 500 فروند هواپيماي مسافربري به هواپيماي باري تبديل شوند، در عين حال، نياز به هواپيماهاي باري همچنان احساس مي شود و در اين راستا، خطوط هوايي آسيا-اقيانوسيه حداقل به 350 فروند هواپيماي باري جديد نياز خواهند داشت.

افزايش تقاضا براي سفرهاي هوايي و حمل و نقل بار هوايي نه تنها نيازمند هواپيماهاي جديد است، بلكه ايجاد و تقويت زيرساخت هاي جديد را نيز ايجاب مي كند و در اين ميان، سامانه هاي مدرن مراقبت پرواز جايگاه ويژه اي دارند.