Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 10 فروردين 1403

ياتا: ركود در بازارهاي حمل و نقل هوايي ادامه دارد

 

ياتا: ركود در بازارهاي حمل و نقل هوايي ادامه دارد

انجمن بين المللي حمل و نقل هوايي (ياتا) اعلام كرد: آمار ترافيك هوايي نوامبر سال 2011 بيانگر كاهش محسوس ترافيك مسافري و تداوم ركود در بازار حمل و نقل بار هوايي است.

به گزارش رويترز به نقل از وب سايت رسمي ياتا، در ماه نوامبر، ترافيك مسافري در مقايسه با ترافيك مدت مشابه سال ماقبل 3/4 درصد افزايش نشان مي دهد، اما اين مقايسه به دليل شرايط خاص نوامبر 2010، نمي تواند مقايسه اي منطقي باشد.

بر اساس اين گزارش، مقايسه ترافيك مسافري نوامبر 2011 با اكتبر همان سال، بيانگر كاهش 5/0 درصدي ترافيك بر مبناي تنظيم فصلي است.

در همين مدت، ترافيك فريت هم در مقايسه با نوامبر سال ماقبل، با كاهش 1/3 درصدي همراه بود، هر چند در مقايسه با ترافيك ماه اكتبر، شاهد رشد 1/1 درصدي بود.

"توني تيلور"، مدير كل ياتا، در اين خصوص مي گويد: آنچه در بازارهاي حمل و نقل هوايي مشاهده مي شود، ماحصل عملكرد ضعيف اقتصاد جهاني است: هر چند ترافيك مسافري از ابتداي سال در حدود دو درصد رشد داشته است، اما رشد ترافيك در بازارهاي فريت از ابتداي سال 2011 تا اواخر ماه نوامبر، شاهد كاهش چهار درصدي بود و تداوم بي ثباتي در بازار، به معناي ادامه ركود بازار است.

اين گزارش حاكي است: در مجموع، ضريب حمل مسافر در ماه اكتبر 2/2 درصد كاهش داشته و از 5/78 درصد، به 3/76 درصد تقليل يافته است كه اين امر، به رغم كاهش ظرفيت شركت هاي هواپيمايي، تبعات سنگيني را براي صنعت هواپيمايي به دنبال خواهد داشت.

در پايان اين گزارش آمده است: در حالي كه اتكاي اكثر شركت هاي هواپيمايي به پروازهاي خارجي است، بازار سفرهاي بين المللي هم شرايط مطلوبي ندارد و حتي ضعيف تر از بازار پروازهاي داخلي است، به گونه اي كه در ماه اكتبر، كاهش ترافيك در بخش پروازهاي داخلي 3/1 و در بخش پروازهاي خارجي 5/1 درصد بوده است.