Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

ترافيك فرودگاه بين المللي دبي در ماه سپتامبر افزايش داشت

ترافيك فرودگاه بين المللي دبي در ماه سپتامبر افزايش داشت

در ماه سپتامبر، ترافيك مسافري فرودگاه بين المللي دبي در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 2/6 درصد رشد داشت و با توجه به افزايش مسافران در ايام حج، پيش بيني مي شود اين ميزان در ماه هاي اكتبر و نوامبر افزايش يابد.

به گزارش رويترز، در ماه سپتامبر، بيش از چهار ميليون و 240 هزار مسافر از اين فرودگاه جابه جا شدند كه اين ميزان ترافيك، براي چهارمين فرودگاه پرترافيك دنيا آمار خوبي محسوب مي شود.

در ماه اوت نيز، كه مصادف با ماه مبارك رمضان بود، ترافيك مسافري با افزايش 8/0 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به چهار ميليون نفر رسيد كه اين ميزان، در مقايسه با رشد 7/9 درصدي ماه ژوئيه، بسيار اندك به نظر مي رسد.

"پل گريفيتس"، مدير فرودگاه بين المللي دبي، در اين خصوص مي گويد: تاكنون، به لحاظ ترافيك مسافري شرايط مطلوبي داشته ايم و با توجه به فرا رسيدن موسم حج، پيش بيني مي شود شرايط مساعدتر نيز بشود.

وي يادآور شد: تا سال 2015 ميلادي، تعداد مسافران اين فرودگاه بين المللي، از 75 ميليون نفر در سال فراتر خواهد رفت.

بر اساس اين گزارش، بيشترين حجم افزايش ترافيك با رشد 9/33 درصدي، مربوط به روسيه است و كشورهاي حاشيه خليج فارس و اروپاي شرقي با رشد 9/31 و 7/18 درصدي، در رده هاي بعدي قرار دارند.

همچنين، در سال گذشته، اقتصاد امارات شاهد رشد 8/2 درصدي بود كه اين رشد، در مقايسه با ركود 4/2 درصدي اقتصاد اين اميرنشين در طول بحران مالي سال 2009، موجب اميدواري است.

گفتني است فرودگاه بين المللي و مركز جهاني دبي به دست شركت فرودگاه هاي دبي اداره مي شود كه يك شركت كاملا دولتي است.