Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 31 فروردين 1403

در آستانه المپيك زمستاني 2014، فرودگاه هاي روسيه نوسازي مي شوند

در آستانه المپيك زمستاني 2014، فرودگاه هاي روسيه نوسازي مي شوند

خبرگزاري ايتارتاس گزارش داد: اولگ دريپاسكا، غول صنعت آلومينيوم، بانك دولتي سبربانك و فرودگاه بين المللي چانگي تلاش هاي مشتركي را براي بازسازي و نوسازي فرودگاه هاي ميزبان بازي هاي المپيك زمستاني 2014 آغاز كرده اند.

بر اساس اين گزارش، در اين كار مشترك، سهام ممتاز، كه 50 درصد سهام را شامل مي شود، در اختيار دريپاسكاست و بانك سبر و فرودگاه بين المللي چانگي، به ترتيب 30 و 20 درصد باقيمانده را در اختيار خواهند داشت.

اين در حالي است كه گروه دريپاسكا هم اكنون مديريت چندين فرودگاه در اطراف درياي سياه، از جمله شهر بندري سوچي، را بر عهده دارد و هم اكنون، با ورود به اين طرح، در صدد افزايش سرمايه خود مي باشد.

اين گزارش حاكي است: روسيه در سال 2014 ميزبان بازي هاي المپيك زمستاني است و چهار سال بعد نيز ميزباني جام جهاني فوتبال را بر عهده خواهد داشت و به همين دليل، مسوولان روسي توسعه هتل ها، جاده ها و فرودگاه ها را از هم اكنون آغاز كرده اند.

در اين گزارش آمده است: بانك سبر روسيه در حدود 120 ميليون دلار در اين طرح مشترك سرمايه گذاري خواهد كرد و فرودگاه چانگي نيز در نظر دارد 200 ميليون دلار به طرح مذكور تزريق نمايد.

"گرمان گرف"، مدير بانك سبر، در اين خصوص گفت: اين كار يك سرمايه گذاري مالي است و ما نه به دنبال مديريت فرودگاهي هستيم و نه توان چنين كاري را داريم.

وي يادآور شد: مدت زمان حضور ما در اين طرح محدود است و پس از گذشت پنج تا هفت سال از طريق عرضه عمومي سهام، از اين طرح خارج خواهيم شد.