Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مديركل ياتا: افزايش ترافيك در ماه سپتامبر غير منتظره بود

مديركل ياتا: افزايش ترافيك  در ماه سپتامبر غير منتظره بود

مدير كل انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) اعلام كرد: تعداد مسافران هوایی در ماه سپتامبر، در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 6/5 درصد افزایش یافته است.

به گزارش رويترز، "تونی تیلور" با بيان اين كه افزایش شمار مسافران در ماه سپتامبر كاملا غيرمنتظره بود، افزود: رشد ترافيك هوايي در ماه اوت سال جاري، 6/4 درصد بوده است و افزايش ترافيك در سپتامبر، به دليل شرایط مناسب در بازارهای نوظهور و سفرهای از پیش برنامه ریزی شده در سال جاری مي باشد.

تيلورادامه داد: شركت‌های اروپایی بهترین عملكرد را در ماه جاری داشتند و ترافیك مسافري خطوط هوايي اروپا در این دوره، 2/9 درصد افزایش داشت.

بر اساس اين گزارش، كاهش ارزش يورو، جذابیت اروپا را برای گردشگران افزایش داده و برای شركت‌هاي بازرگاني هم، فرصت هاي صادارتي به همراه داشته است.

بر اساس اين گزارش،تقاضای سفر برای شركت‌های هواپیمایی آمریكا لاتین نیز با رشد 6/10 درصد در مقایسه با سال گذشته، و شمار مسافران شركت‌های هواپيمايي خاورمیانه  1/9درصد افزايش داشته است.بر همين اساس، شركت‌های هواپیمایی آسیایی نيز رشد 3/4 درصدي را به ثبت رساندند در حالیكه شركت‌های هواپیمایی آمریكای شمالی نيز رشد 2/1 درصدي را تجربه كردند.

اين در حالي است كه خطوط هوايي جهان ممكن است به دليل نزديك شدن به پاين سال، تا پايان سه ماهه ي چهارم، شاهد كاهش محسوس در  بخش ترافيك مسافري باشند.

اين گزارش در ادامه مي افزايد:در اين دوره، تقاضا برای فريت مطلوب نبوده و حجم فريت جابه جا شده در ماه سپتامبر در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته،7/2 درصد كاهش داشته است.

بر اساس اين گزارش، شركت‌های هواپيمايي آسیا- اقیانوسیه،كاهش 3/6 درصدی برای این ماه را گزارش كردند. همتایان اروپایی آنها نیز 2.4 درصد كاهش را اعلام كردند در حالیكه تقاضای بار شركت‌های آمریكای شمالی برای سپتامبر تغییری نداشت.