Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 31 فروردين 1403

همكاري هاي راهبردي فرودگاه هاي هامبورگ و دبي افزايش مي يابد

همكاري هاي راهبردي فرودگاه هاي هامبورگ و دبي افزايش مي يابد

مدير اجرايي فرودگاه هامبورگ گفت: فرودگاه هاي هامبورگ و دبي پتانسيل هاي بالايي در صنعت گردشگري دارند و هواپيمايي امارات نيز به خوبي توانسته است از اين پتانسيل ها بهره گيرد.

"ميشاييل آگنس ويلر" كه با خبرنگار خليج تايمز سخن مي گفت، با بيان اين مطلب افزود: دبي مقصد خوبي براي گردشگران اروپايي است و از طرف ديگر، تعداد مسافراني كه از دبي به هامبورگ مسافرت مي كنند، در سال هاي اخير افزايش يافته است.

وي تصريح كرد: در دو سه سال آينده، تمركز ما به افزايش ظرفيت ها و توسعه مناسبات با فرودگاه دبي معطوف خواهد شد، چرا كه دبي علاوه بر جاذبه هايي كه براي گردشگران دارد، براي مسافران ترانزيت ما نيز كه مايل به مسافرت به كشورهاي آفريقايي، خاور دور و خاورميانه هستند، بهترين گزينه به شمار مي رود.

ويلر كيفيت مطلوب و قيمت هاي رقابتي هواپيمايي امارات را يكي از مهم ترين دلايل رونق پروازها ميان دبي و هامبورگ عنوان كرد و گفت: قيمت هاي اين شركت هواپيمايي بسيار منصفانه است و چيدمان هواپيماهاي امارات نيز به گونه اي است كه هر مسافري با توجه به وضعيت مالي اش مي تواند انتخاب خود را داشته باشد.

وي با بيان اين كه فرودگاه هامبورگ خواهان تعميق و افزايش همكاري ها با هواپيمايي امارات است، يادآور شد: هواپيمايي امارات از زمان استقرار خود در فرودگاه هامبورگ بيش از يك ميليون و 250 هزار مسافر را در مسير دبي-خامبورگ جابه جا كرده است كه اين ميزان از همان ابتداي استقرار اين شركت در فرودگاه هامبورگ همه ساله حداقل 15 درصد افزايش يافته است.

مدير اجرايي فرودگاه هامبورگ ادامه داد: البته، ساير خطوط هوايي منطقه خاورميانه نيز پروازهاي منظمي به هامبورگ دارند و از سپتامبر سال 2005، بيش از چهار ميليون و 768 نفر از طريق شركت هاي هواپيمايي منطقه خاورميانه به هامبورگ سفر كرده اند.

ويلر در بخش ديگري از سخنان خود برقراري پرواز به فرودگاه هاي خاور دور را از ديگر راهبردهاي فرودگاه هامبورگ در كوتاه مدت عنوان كرد و افزود: در گام نخست، در نظر داريم از طريق مذاكره با شركت هاي هواپيمايي آلماني و چيني هفته اي چهار پرواز در مسير هامبورگ-شانگهاي برقرار كنيم و سپس برقراري پروازهاي مستقيم به مقصد پكن، بانكوك و سنگاپور را در دستور كار قرار خواهيم داد.

مدير اجرايي فرودگاه هامبورگ در پايان سخنان خود با اشاره به سفارش عظيم هواپيمايي امارات گفت: اين شركت هواپيمايي تاكنون 90 فروند ايرباس 380 سفارش داده است كه ساخت اين هواپيماها در حدود 13 هزار فرصت شغلي در آلمان ايجاد خواهد كرد و بسياري از اين مشاغل نيز در اطراف هامبورگ ايجاد خواهد شد.