Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 10 فروردين 1403

آيا فرودگاه بين المللي دبي موفق به ثبت ركورد 50 ميليون مسافر مي شود؟

آيا فرودگاه بين المللي دبي موفق به ثبت ركورد 50 ميليون مسافر مي شود؟

ترافيك مسافري فرودگاه بين المللي دبي در ماه نوامبر سال 2011 ميلادي، در مقايسه با مدت مشابه سال ماقبل، افزايش داشت.

به گزارش رويترز، در ماه نوامبر سال گذشته ميلادي، چهار ميليون و 430 هزار نفر از اين فرودگاه تردد كردند كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال ماقبل، 9/8 درصد افزايش داشت.

بر اساس اين گزارش، در 11 ماه نخست سال 2011 ميلادي، بيش از 46 ميليون نفر از فرودگاه بين المللي دبي جابه جا شدند كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال ماقبل، با رشد 8/7 درصدي همراه بود.

همچنين، در ماه نوامبر، 19 هزار و 93 نشست و برخاست در فرودگاه بين المللي دبي انجام شد كه اين ميزان، در مقايسه با مدت مشابه سال ماقبل، 5/8 درصد افزايش داشت.

معاون ارتباطات و امور بين المللي فرودگاه دبي در اين خصوص مي گويد: با توجه به اين كه ميانگين ماهانه ترافيك مسافري ما در سال 2011 در حدود 2/4 ميليون نفر بوده است، پيش بيني مي كنيم پس از استخراج آمار ماه پاياني سال، به ركورد 50 ميليون مسافر در سال برسيم.

"جمال الحاي" تصريح مي كند: ما به لحاظ ترافيك مسافري، هم اكنون در ميان پنج فرودگاه برتر جهان هستيم و با توجه به ادامه روند رو به رشد ترافيك مسافري فرودگاه، بايد به فكر مديريت رشد باشيم.

در ماه نوامبر، كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس شاهد بيشترين رشد در ترافيك مسافري بودند و ترافيك مسافري اين منطقه در مقايسه با مدت مشابه سال ماقبل، 134 هزار و 491 نفر افزايش داشت.

مسافران هوايي شبه قاره هند نيز 77 هزار و 375 نفر افزايش يافت. اين افزايش در روسيه و كشورهاي مشترك المنافع 69 هزار و 786 نفر و در اروپاي غربي 48 هزار و 830 نفر بود، اما تعداد مسافران هوايي در مسيرهاي هوايي منطقه خاورميانه 17 هزار و  538 نفر كاهش داشت كه دليل آن، ناآرامي هاي سياسي در منطقه اعلام شده است.