Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 31 فروردين 1403

دو سوم بازار فروش هواپيما در اختيار ايرباس است

دو سوم بازار فروش هواپيما در اختيار ايرباس است

مدير بازرگاني شركت هواپيماسازي ايرباس گفت: اين شركت با تصاحب دو سوم سهم بازار در سال گذشته، براي نهمين سال متوالي از رقيب آمريكايي خود پيشي گرفت.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، "جان لهي" با بيان اين مطلب افزود: ايرباس هم اكنون 64 درصد از سهم بازار را در اختيار دارد، اما با ورود مدل هاي جديد اين شركت به بازار، اين سهم بيش از پيش افزايش خواهد يافت.

شرکت هواپیماسازی ايرباس بزرگ ترین سازنده جت هاي مسافربري جهان است كه دفتر مرکزی آن در شهر تولوز در کشور فرانسه واقع شده است.

اين در حالي است كه كارخانجات اين شركت در سراسر اروپا، از جمله بريتانيا، آلمان و اسپانيا گسترده است و در اصل، شركتي اروپايي به شمار مي رود.

ایرباس بيش از نیمی از هواپیماهای مسافربری جهان را تولید می‌کند و تنوع و كيفيت محصولات آن بسيار بالاست.

این شرکت دارای 57 هزار پرسنل است كه در ۱۶ كارخانه و دفاتر مختلف اين شركت در کشورهای بريتانيا، فرانسه، آلمان و اسپانیا مشغول كار هستند.

مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس در شهرهای تولوز فرانسه، هامبورگ آلمان، سویل اسپانیا و تیانجین چین انجام مي گيرد. این شرکت همچنین دارای شعباتی در کشورهای آمریکا، ژاپن و چین است.

شرکت ایرباس فعاليت خود را در سال‌های دهه ۱۹۷۰ آغاز كرد و با بهره گيري از فن آوري هاي روز دنيا، و ايجاد تحولات شگرف در ساخت هواپيماهاي مسافربري، به رقيب جدي شركت هواپيماسازي بوئينگ آمريكا تبديل شد.