Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

شنبه, 01 ارديبهشت 1403

ميزان سوانح هوايي به حداقل ممكن در تاريخ صنعت هوانوردي رسيد

ميزان سوانح هوايي به حداقل ممكن در تاريخ صنعت هوانوردي رسيد
انجمن بين المللي حمل و نقل هوايي (ياتا) اعلام كرد: در سال 2011 ميلادي، آمار سوانح هوايي براي هواپيماهاي غربي به حداقل خود در تاريخ صنعت هوانوردي رسيد. 

به گزارش رويترز، در سال 2010 نيز سوانح هوايي كاهش چشمگيري داشت و ميزان سوانح، 61/0 سانحه به ازاي هر يك ميليون و 600 هزار پرواز گزارش شد، اما ميزان سوانح در سال گذشته ميلادي كمتر از اين ميزان و 37/0 سانحه به ازاي هر دو ميليون و 700 هزار پرواز بود كه اين ميزان در مقايسه با سال ماقبل، 39 درصد بهبود داشته است.

بر اساس اين گزارش، اين سوانح بر مبناي "صدمه جدي به وسيله پرنده" طبقه بندي مي شود كه بر اساس آن، هواپيما يا غير قابل تعمير مي شود يا انجام تعميرات به لحاظ مالي، مقرون به صرفه نيست.

مديركل ياتا در اين خصوص مي گويد: حفظ  ايمني يك كار تيمي و اولويت نخست صنعت حمل و نقل هوايي است.

"توني تيلور" مي افزايد: بخش هاي مختلف صنعت هوانوردي مانند شركت هاي هواپيمايي، شركت هاي خدمات ناوبري هوايي و ناظران ايمني، براي حفظ ايمني پروازها همكاري تنگاتنگي با يكديگر دارند؛ در نتيجه، پرواز با هواپيما يكي از ايمن ترين كارهايي است كه يك فرد مي تواند انجام دهد.

وي در عين حال تصريح مي كند: البته، يك سانحه هم يك سانحه است و هر سانحه مرگبار، يك تراژدي انساني است و رسيدن به نقطه صفر در سوانح هوايي، موجب مي شود تا كليه پرسنل فعال در صنعت هوانوردي، تمركز خود را به حفظ بيش از پيش ايمني معطوف كنند.