Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

سه شنبه, 29 اسفند 1402

آمار سال 2011 بيانگر رشد ترافيك مسافري در سال گذشته است

آمار سال 2011 بيانگر رشد ترافيك مسافري در سال گذشته است
آمار خام ترافيك سال 2011 اتحاديه بين المللي فرودگاه ها كه از 900 فرودگاه در سراسر جهان دريافت شده است، بيانگر آن است كه به رغم ادامه بحران مالي و ركود اقتصادي، ترافيك مسافري در سال گذشته ميلادي با رشد 9/4 درصدي همراه بوده است، اما ترافيك بار 1/0 درصد كاهش داشت.

به گزار اين در حالي است كه با وجود شديد تر بودن بحران مالي در اروپا، قاره سبز همچنان بيشترين حجم ترافيك مسافري را دارد و تقاضا براي سفرهاي هوايي در اروپا نه تنها كاهش نداشت، بلكه رشدي معادل 1/7 درصد را نيز تجربه كرد.

مدير كل اتحاديه بين المللي فرودگاه ها در اين خصوص گفت: سال 2011 را بايد سال نوسانات و بلاتكليفي ها ناميد، چرا كه بحران مالي ادامه يافت، نرخ سوخت افزايش يافت و بازارهاي كارگو ركودي هرچند اندك را شاهد بودند.

"آنجلا گيتنس" افزود: با وجود ادامه بحران مالي و تشديد ناآرامي هاي سياسي در خاورميانه، صنعت فرودگاهي در مجموع سال خوبي را پشت سرنهاد.

وي ادامه داد: در سال گذشته ميلادي، تقاضا براي سفرهاي هوايي در اكثر ماه هاي سال يكسان بود و غير از ماه آوريل كه رشد ترافيك هوايي در حدود 8/10 درصد بود، در ساير ماه هاي سال، رشد ترافيك بين سه تا شش درصد بوده است.

گيتنس در خصوص دلايل افزايش دو رقمي ترافيك در ماه آوريل گفت: اين امر به دليل كاهش بيش از حد ترافيك هوايي در آوريل 2010 بوده است كه متعاقب بحران ناشي از فوران آتشفشان ها رخ داد.