Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

سه شنبه, 29 اسفند 1402

ناآرامي هاي مصر موجب كاهش سود خطوط هوايي ملي اين كشور شد

ناآرامي هاي مصر موجب كاهش سود خطوط هوايي ملي اين كشور شد
شركت هواپيمايي مصر ايرلاينز اعلام كرد: سود اين شركت هواپيمايي در سال 2011، با 75 درصد كاهش نسبت به سال 2010، به 12 ميليون دلار رسيد. كه دليل آن ناآرامي هاي سياسي در اين كشور بوده است.

به گزارش رويترز،"حسام كمال" مدير اجرايي مصر ايرلاينز، با اشاره به تبعات ناشي از ناآرامي هاي سياسي در اين كشور افزود: ترافيك مسافري قاهره هم چنان تحت تاثير وقايع سال 2011 است و مصر ايرلاينز مجبور است به منظور كاهش هزينه ها، طرح هاي كاهش هزينه را اجرا نمايد و 30 درصد از هزينه ها را كاهش دهد.بر اساس اين گزارش، ترافيك مسافري در هاب قاهره 25 درصد است كه با گذشت زمان و بهبود اوضاع اين رقم بايد تا 69 درصد افزايش يابد

اين گزارش حاكي است: افزايش شديد تقاضا براي سفرهاي خارجي و از طرفي ويژگي هاي خاص مردم شناسي آسيا-اقيانوسيه موجب شده است علاوه بر فرودگاه هاي بزرگ آسيا، فرودگاه هايي مانند سوكارنو نيز رشد پرشتابي داشته باشند.

اين در حالي است كه با فروكش كردن ناآرامي هاي سياسي در شمال آفريقا، ترافيك مسافري اين منطقه نيز در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، كه همزمان با اوج گيري بهار عربي بود، رشد چشمگيري داشته است.

در بخش ديگري از اين گزارش با اشاره به وضعيت ترافيك فريت آمده است: هر چند صنعت هوانوردي در فوريه سال جاري شاهد رشد 6/5 درصدي ترافيك در بخش بار هوايي غير تجاري بود، اما اين افزايش به دليل دخيل بودن عواملي رخ داد كه موجب "انحراف" مقياس هاي واقعي رشد مي شوند كه در اين ميان، مي توان به تصميم بسياري از شركت هاي هواپيمايي باري مبني بر به تعويق انداختن ارسال كالاهاي خود به دليل تقارن ماه ژانويه با سال جديد چيني اشاره كرد.