Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 10 فروردين 1403

ادامه بحران در منطقه يورو باعث كاهش پروازها شده است

ادامه بحران در منطقه يورو باعث كاهش پروازها شده است
ادامه بحران مالي در منطقه منطقه یورو موجب شده است ترافيك هوايي از فرودگاه هاي  بريتانيا به اكثر كشورهاي اروپايي، به خصوص يونان و اسپانيا، كاهش داشته باشد.
به گزارش روزنامه گاردين به نقل از اداره نظارت بر فرودگاه هاي بريتانيا، در ماه مه سال جاري، تعداد مسافران خروجي از فرودگاه هيترو در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 3/11 درصد كاهش داشته است.
اين در حالي است كه پروازهاي خروجي از هيترو به مقصد فرودگاه هاي ايتاليا، پرتغال و اسپانيا به ترتيب 2/9، 4/11 و 5/2 درصد كاهش داشته است.
در همين راستا، "كالین متیو"، مدير اداره نظارت بر فرودگاه هاي بريتانيا، گفت: تاثیر بحران منطقه یورو با كاهش چشمگیر شمار مسافران و كاهش میزان بار به كشورهایی كه بیش از سایرین از بحران صدمه دیده اند، بيشتر احساس می شود.
ناگفته نماند در ماه گذشته، حجم ترافيك بار، كه یكي از شاخص هاي اصلي تجارت جهاني است، با كاهش 4/2 درصدي همراه بوده است.
اين گزارش حاكي است:  در هفته گذشته، گروه خطوط هوايي بين المللي، موسوم به اي. اِي. جي، كه از ادغام بریتیش ایرویز و ایبریا تشكیل شده است ، اعلام كرد: شرایط اقتصادی در اسپانیا بسيار وخيم است كه اين امر بر عملكرد این شركت هواپيمايي در ماه مه تاثيرات نامطلوبي گذاشته است.
اين گزارش مي افزايد: در ماه مه، شمار مسافران فرودگاه هیترو كه پرترافيك ترين فرودگاه اروپا به شمار مي آيد، به پنج ميليون و 800 هزار نفر كاهش يافت كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 6/0 درصد كمتر است.