Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

مراسم گراميداشت مقام استاد و سالروز شهادت اسوه تعليم و تربيت ...

گراميداشت مقام استاد در دانشكده صنعت هواپيمايي

مراسم گراميداشت مقام استاد و سالروز شهادت اسوه تعليم و تربيت شهيد متفكر مرتضي مطهري با حضور اساتيد دانشكده صنعت هواپيمايي در محل اين دانشكده برگزار شد.
در اين مراسم محمود رسولي‌نژاد مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور، اميرمكري عضو هيات مديره و معاون توسعه مديريت و منابع، عبدالرحيمي عضو هيات مديره و معاون برنامه ريزي و نظار و سرپرست دانشكده هواپيمايي، بهشتي مشاور مديرعامل در امور فرودگاه‌ها، باقري مديركل دفتر مركزي حراست، حسين حبيبي‌ اهزون معاون استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري، مصطفي حقيقت جو مديرکل دفتر مهندسي و قابليت پرواز سازمان هواپيمايي نيز حضور داشتند.
مديرعامل شركت فرودگاه هاي كشور طي سخناني، ضمن تبريك روز معلم، آموزش، يادگيري و تعليم و تعلم را جزء لاينفك موجودات بشر دانست و افزود: تعليم و تعلم از نخستين روزهاي تولد بشر در پهنه كائنات حضور داشته است.
رسولي‌نژاد محيط را يكي از عوامل تاثير‌گذار در يادگيري برشمرد و تاثير آن را بر شكل گيري رفتار غير قابل انكار دانست.
وي دانشكده صنعت هواپيمايي را بستري مناسب براي تعليم دانش هوانوردي دانست و با يادآور شدن رسالت اين مجموعه اظهار اميدواري كرد؛ دانشكده صنعت هواپيمايي با استفاده از توان متخصصان داخلي بتواند همچنان صنعت را روي پا نگه دارد.
سرپرست دانشكده صنعت هواپيمايي نيز در سخناني ضمن گراميداشت سالروز شهيد استاد مطهري، از وي به عنوان فردي جهاد‌گر در عرصه تعليم و تعلم ياد كرد و افزود: تاليفات و حضور استاد در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و ديني در زمان قبل از انقلاب نقش بسزايي در راستاي شكل‌دهي افكار داشته است.

عبدالرحيمي، اتصال به سرچشمه‌هاي دانش، ايجاد تاثير وسيع بر مردم و صداقت و اخلاص را سه وجه تمايز نقش معلم ياد كرد و افزود: بايد با بكارگيري همت و اتصال به منابع دانشي در هر حوزه، خود را به آخرين توصيه‌هاي علمي دنيا مجهز كنيم تا در جهت پيشرفت كشور قدم برداريم.
وي منزلت استاد را بالاترين منزلت اجتماعي عنوان كرد و افزود: معلمي تنها پيشه يي است كه از منزلت دنيوي و اخروي با هم برخوردار است.
عضو هيات مديره شركت فرودگاه‌هاي كشور در ادامه تحريم از سوي كشورهاي خارجي و خلاء برنامه‌ريزي آموزشي در بخش كلان صنعت را از مشكلات موجود در آن دانست و افزود: نيروي انساني به عنوان نيروي محرك مي‌تواند با توانمندي نقش اساسي در بهره‌ور كردن صنعت داشته باشد.

وي از نيروي كار، سرمايه و تجهيزات به عنوان عوامل كليدي توليد ياد كرد و گفت: شاه‌كليد پيشرفت و توليد ملي در ايران اتكا به توان و تخصص نيروي انساني است.
عبدالرحيمي در ادامه خواستار حمايت بيشتر نهادهاي مرتبط با صنعت هوايي از دانشكده صنعت هواپيمايي شد و افزود:ما با حمايت نهادهاي ذيربط، به عنوان كساني كه در دانش‌افزايي نقش داريم، مي‌توانيم توانمندي‌هاي خود را بيش از گذشته ثابت كنيم تا جايي كه صنعت به ما رجوع كند.
گفتني است در پايان اين مراسم نيز از اساتيد دانشكده صنعت هواپيمايي تقدير شد.