Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 10 فروردين 1403

نخستین همایش مدیران آموزش صنعت هوانوردی برگزار شد

201543

نخستین همایش مدیران آموزش صنعت هوانوردی به‌منظور ایجاد ارتباط مؤثر میان دانشگاه و صنعت و با حضور مدیران صنعت هواییمایی هوانوردی، با هدف توسعه، نیازسنجی، امکان‌سنجی، تدوین، برنامه ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی دوشنبه دهم بهمن‌ماه سال جاری در محل مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی کشور (دانشکده صنعت هواپیمایی) برگزار شد. دکتر اردوان کریم زاده رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری ضمن خیر مقدم به مدعوین، به تاریخچه دانشکده و قدمت ۷۳ ساله آن در امر آموزش و تربیت نیروهای تخصصی اشاره کرد.

دکتر کریم‌زاده افزود: طبق برآوردهای انجام شده حدود ۶۰ درصد بدنه کارشناسی صنعت هواپیمایی و حدود ۸۰ درصد بدنه مدیریتی در حوزه های مختلف صنعت از دانش آموختگان این دانشکده هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین همایش هایی بتواند ضمن ارتباط موثر با ارکان مختلف آموزشی صنعت هوانوردی گامی موثر در جهت توسعه آموزش به روزآوری و افزایش مهارت، بهره وری و توانمندی کارشناسان و متخصصین شاغل در صنعت هوانوردی برداشته شود.

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری اظهار کرد: زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری خوبی در دانشکده وجود دارد. برای مثال نرم افزاری آموزش مجازی در بستر مایکروسافت این ظرفیت و قابلیت را ایجاد کرد که در دوران همه گیری کرونا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن آموزش های غیر حضوری را شروع کنیم.

وی همچنین در خصوص پیشرفت پروژه ی سیمولاتور سه بعدی با صاشیراز نکاتی را اشاره نمودند. سپس به ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری دانشکده در خصوص اجرای برنامه های آموزشی اشاره فرمودند. 
همچنین ایشان درخصوص ظرفیت های پژوهشی که با توجه به تاسیس مرکز رشد دانشکده ایجاد خواهد شد نکاتی را ارائه و در پایان ایشان تاکید نمودند که هدف ما ایجاد و حفظ یک شبکه ارتباط ساختارمند با محوریت دانشکده و با ارکان مختلف صنعت در حوزه آموزش و پژوهش کاربردی می باشد.
در بخش بعدی همایش دکتر جواد پرستاری معاون آموزشی دانشکده صنعت هواپیمایی به مسیر حرکت صنایع در ایران از منظر آموزش و نیروی انسانی متخصص پرداخت و گام های موثر در فرآیند مدیریت آموزشی استاندارد را تشریح کرد.
همچنین مهندس فرهاد حنفیان مدیر گروه دوره‌های تخصصی و کوتاه مدت به سابقه‌ی تشکیل شورای پژوهش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تیم ترکیبی از شرکت و دانشکده، تدوین و اجرای دوره‌های جدیدHLO,، معلم خلبانی پهباد، اطفا حریق با هلی کوپتر، برگزاری دوره مدیریت فرودگاهی AMPAP با همکاری شرکت فرودگاه‌ها و ACI, برگزاری آزمون های rating الکترونیک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اشاره کرد.

گفتنی است ضریب نفوذ فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت هواپیمایی قابل توجه است به گونه ای که طیف وسیعی از مدیران و کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری، تقریباً همه کنترلرهای بخش های غیرنظامی، اکثریت کارشناسان حوزه عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و طیف وسیعی از مدیران و کارشناسان بخش تعمیراتی در حوزه هواپیماهای تجاری از فارغ التحصیلان دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری هستند.
فایل ارائه آقای مهندس حنفیان در مورد روش های مختلف ممکن همکاری آموزشی و پزوهشی بین دانشکده و صنعت پیوست می باشد.

پیوست ها:
دانلود این فایل (همایش ۱۰ بهمن.pdf)همایش ۱۰ بهمن.pdf[ ]396 Kb