Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

سه شنبه, 12 تیر 1403

افتتاحیه رسمی شبیه ساز سه بعدی و 360 درجه برج مراقبت

افتتاح سیمولاتور برج مراقبت پرواز
نخستین شبیه‌ساز سه‌بعدی و 360 درجه  برج کنترل دانشکده صنعت هواپیمایی صبح امروز در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مدیرعامل صاایران، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح و مدیران صنعت هوانوردی کشور در روز یکشنبه سوم تیر ماه 1403 به بهره‌برداری رسید.

در مراسم آغاز بهره برداری از این سامانه که با خیر مقدم آقای دکتر کریم زاده سرپرست مرکز آغاز شد ایشان  ضمن اشاره به جایگاه دانشکده درامر آموزش و تربیت نیروی متخصص و استانه 75 سالگی تاسیس دانشکده ،  امکانات مختلف این شبیه ساز و زمینه های توسعه های آینده سایر سامانه های جانبی آن تشریح نمودند. همچنین امیر دریادار رستگاری  مدیر عامل شرکت صا ایران با اشاره به اجرای موفقیت آمیز این پروژه ، زمینه های توسعه همکاری صنعت هوانوردی و مجموعه های وابسته به صا ایران را یاد آور شد. سپس کاپیتان محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ، استفاده از توان و دانش بومی در طراحی و ساخت شبیه ساز سه بعدی برج کنترل در دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری با همکاری عالی ترین مرجع مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و صنایع الکتروینک شیراز و همچنین نخبگان و خبرگان کشوری در شرایط دشوار تحریم‌ها را به عنوان نمونه ای از یک راهبرد و تلاش موفق برشمرد.

این شبیه ساز که با پوشش 360 درجه و به صورت سه بعدی طراحی شده است  قابلیت شبیه سازی  سنایورهای مختلف پروازی ومدل سازی  شرایط مختلف جوی و در ساعات مختلف شبانه روز را دارا بوده و  می تواند شرایط مختلف اضطراری برای هواپیماها را  که یک کنترلر برج در عمل با انها مواجه می شود، شبیه سازی نموده و قابلیت و سرعت  تصمیم گیری و حل مساله کنترلر را در شرایط اضطراری به چالش کشیده و ارزیابی نماید.

این شبیه ساز که به منظور ارتقای آموزش دانشجویان مهندسی هوانوردی و مراقبت پرواز و اجرای دوره های بازآموزی کنترلر های شاغل در فرودگاه های کشور طراحی و اجرا شده است قابلیت توسعه جهت برگزاری دوره آموزش های حرفه ای صنعت هوانوردی در حوزه بین المللی  را دارد.
سیمولاتور در حال بهره برداری
 
سر در سیمولاتور برج مراقبت پرواز